Scroll Top

ĮMONIŲ PIRKIMAS

Įmonių pirkimas – tai alternatyva steigimui, leidžianti pradėti veiklą greičiau. Šiame puslapyje pateikiama svarbiausia informacija apie tai, kodėl verta įsigyti jau įsteigtą įmonę, ką būtina žinoti prieš priimant sprendimą ir kaip vyksta visas įsigijimo procesas.
Aptariami pagrindiniai įmonių pirkimo privalumai, reikalingi dokumentai, išlaidos bei skirtumai tarp naujų įmonių ir tų, kurios jau turi veiklos istoriją. Taip pat pateikiama informacija užsienio piliečiams, norintiems įsigyti įmonę Lietuvoje.
Papildomai pristatomos paslaugos, susijusios su įmonių pirkimu, bei argumentai, kodėl šį procesą dažnai verta patikėti specialistams – dėl aiškumo, greičio ir saugumo.

Pagrindinis / Įmonių pirkimas ir pardavimas / Įmonių pirkimas

ĮMONIŲ PIRKIMO PROCESAS

Įmonių pirkimas – tai procesas, kurio metu įsigyjama jau įsteigta įmonė. Dažniausiai tai būna juridinis asmuo be veiklos istorijos, skolų ar įsipareigojimų, tačiau pagal poreikį galima įsigyti ir įmonę su PVM mokėtojo statusu, veiklos istorija, licencijomis ar kitais veiklai reikalingais elementais. Tai laikoma alternatyva tradiciniam steigimui ir aktualu tiems, kurie nori pradėti verslą kuo greičiau ir patogiau. Įmonių pirkimas – tai procesas, kurio metu įsigyjama jau įsteigta įmonė. Dažniausiai tai būna juridinis asmuo be veiklos istorijos, skolų ar įsipareigojimų, tačiau pagal poreikį galima įsigyti ir įmonę su PVM mokėtojo statusu, veiklos istorija, licencijomis ar kitais specifiniais atributais.

Skirtingai nei įmonės steigimas, šis būdas leidžia iš karto tapti juridinio asmens savininku: nereikia rezervuoti pavadinimo, rengti steigimo dokumentų, formuoti įstatinio kapitalo arba pradinio įnašo, taip pat derinti buveinės registracijos. Įmonė jau yra pilnai įregistruota todėl pirkimo dieną galima iš karto pradėti vykdyti numatytą veiklą – nuo paslaugų teikimo iki prekių pardavimo, priklausomai nuo pasirinkto veiklos pobūdžio.

Įmonių pirkimas ypač aktualus, kai svarbu laikas – pavyzdžiui, reikia greitai pasirašyti komercines sutartis, pateikti pasiūlymus konkursuose ar įvykdyti finansinius įsipareigojimus. Šis kelias taip pat dažnai pasirenkamas užsienio investuotojų, kurie ieško paprastesnio būdo įsitvirtinti Lietuvos rinkoje.

Įmonės pirkimas tinka ne tik pradedantiesiems, bet ir patyrusiems verslininkams, norintiems išvengti administracinės naštos. Tai alternatyva tiems, kuriems svarbi greita pradžia ir aiški teisinė bazė nuo pirmosios dienos.

Pagrindiniai privalumai įsigyjant jau įsteigtą įmonę

Įmonių pirkimas dažnai pasirenkamas dėl konkrečių ir praktiškų privalumų. Vienas didžiausių – reikšmingas laiko taupymas. Nereikia laukti, kol bus patvirtinti steigimo dokumentai, atidaryta banko sąskaita ar suformuotas įstatinis kapitalas. Visi šie žingsniai jau atlikti, todėl įmonės pirkimas leidžia pradėti veiklą nedelsiant.

Įsigijus įmonę, pirkėjas iš karto tampa jos akcininku ar nariu, pasirašo vadovo paskyrimo dokumentus ir gali teisiškai veikti įmonės vardu tą pačią dieną. Tai ypač naudinga, kai reikia greitai registruoti PVM kodą, pasirašyti sutartį ar dalyvauti viešajame pirkime.

Dar vienas reikšmingas privalumas – nereikia papildomai formuoti įstatinio kapitalo ar įnašo. UAB dažniausiai parduodamos su jau suformuotu 1000 € įstatiniu kapitalu, o MB – su simboliniu 1 € įnašu. Be to, į paslaugų kainą dažniausiai įskaičiuojami šie esminiai elementai: visi steigimo ir pardavimo dokumentai, registracijos adresas, antspaudas, pagrindiniai Juridinių asmenų registro išrašai, JANGIS forma (reikalinga banko sąskaitos atidarymui), taip pat apmokėtos valstybės rinkliavos. Priklausomai nuo kliento poreikio, įmonės gali turėti jau atidarytą einamąją banko sąskaitą.

Kadangi daugelis parduodamų įmonių neturi veiklos istorijos, jos dažnai neturi skolų ar įsipareigojimų, todėl pirkimo procesas yra aiškesnis, saugesnis ir nereikalaujantis sudėtingų patikrinimų.

Šis būdas itin palankus tiek verslo naujokams, tiek patyrusiems investuotojams, kuriems svarbu skaidri pradžia, aiškūs dokumentai ir greitas įėjimas į rinką.

Ką reikia žinoti prieš perkant įmonę?

Nors įmonių pirkimas neretais atvejais atrodo kaip greitesnis ir paprastesnis kelias nei steigimas, svarbu įvertinti ir tam tikras rizikas. Net jeigu perkama nauja ir veiklos nevykdžiusi įmonė, būtina atlikti keletą patikrinimų, kad sandoris būtų saugus.

Skolos ir įsipareigojimai. Visą oficialią informaciją apie įmonės mokestinius įsipareigojimus galite rasti portale rekvizitai.lt. Ši platforma automatiškai pateikia duomenis iš VMI, „Sodros“ ir kitų institucijų, todėl papildomos pažymos nėra būtinos.

Įmonės istorija. Jeigu planuojate įsigyti įmonę su veiklos istorija, rekomenduojama peržiūrėti finansines ataskaitas, balansą, esamas ar buvusias sutartis, vertinant galimą riziką. Tai padės įvertinti įmonės veiklos pobūdį ir skaidrumą.

Dokumentai ir registracija. Patikrinkite, ar įmonė turi galiojančius steigimo dokumentus, nuostatus, ar registracijos adresas yra galiojantis. Jei planuojate keisti įmonės pavadinimą ar buveinę, tai vertėtų įsivertinti iš anksto.

Jei neturite patirties įmonių pirkimo srityje, patartina kreiptis į specialistus – tai sumažins riziką ir užtikrins sklandų įsigijimo procesą.

Kaip vyksta įmonės pirkimo procesas?

Įmonės pirkimas – tai greitas ir aiškus procesas, jeigu jis vykdomas su patyrusiu paslaugų teikėju. Standartiniais atvejais visi pagrindiniai veiksmai gali būti atlikti per vieną darbo dieną, o realią veiklą galima pradėti iškart po Registrų centro duomenų pakeitimų įregistravimo.

1. Įmonės pasirinkimas. Pirkėjui pateikiamas įmonių sąrašas su svarbiausia informacija: pavadinimu, įstatiniu kapitalu, buveinės adresu, PVM registracijos statusu, licencijomis (jei taikoma). Banko sąskaitos informacija paprastai neteikiama, nes kiekvienas naujas vadovas ją turi perimti ar atsidaryti savarankiškai.

2. Dokumentų parengimas. Paruošiama narių teisių ar akcijų perleidimo sutartis, vadovo skyrimo dokumentai, JAR formos bei kiti reikalingi dokumentai. Visi dokumentai pasirašomi gyvai, notariškai patvirtinus (jei reikia), arba per įgaliojimą – elektroninis pasirašymas čia netaikomas.

3. Registravimas Registrų centre. Dokumentai pateikiami Juridinių asmenų registrui. Duomenų keitimas trunka iki 1–3 darbo dienų. Tik po perregistravimo užbaigimo, kai suformuojamas naujas juridinio asmens išrašas (ESI), naujasis savininkas ir vadovas gali oficialiai pradėti veikti įmonės vardu.

4. Papildomi veiksmai. Prireikus, iš karto gali būti atliekami ir papildomi žingsniai: buveinės adreso keitimas, antspaudo užsakymas, PVM registravimas ar pagalba atnaujinant banko sąskaitos duomenis.

Kokie dokumentai reikalingi įmonės pirkimui?

Įmonės pirkimas – tai ne tik formalus sandoris, bet ir teisiškai svarbi procedūra, kuriai būtini tikslūs ir aiškūs dokumentai. Kad procesas vyktų sklandžiai, tiek pirkėjas, tiek paslaugos teikėjas turi tinkamai pasiruošti.

Dokumentai, kuriuos turi pateikti pirkėjas:

Norėdamas įsigyti įmonę, pirkėjas (ar keli pirkėjai) pateikia šiuos duomenis:
■ Asmens dokumento kopiją (pasą arba asmens tapatybės kortelę);
■ Nuolatinės gyvenamosios vietos adresą;
■ Kontaktinius duomenis (telefono numerį, el. pašto adresą);
■ Jei įmonę perka juridinis asmuo – pateikiami įmonės steigimo dokumentai, įgaliojimas atstovui bei direktoriaus paso kopija.
■ Dokumentai, kuriuos paruošia paslaugos teikėjas:
■ Patikima įmonių pirkimo paslaugų įmonė parengia visą reikalingą dokumentaciją:
■ Akcijų arba nario teisių pirkimo–pardavimo sutartį;
■ Sprendimą dėl naujo vadovo paskyrimo;
■ Įmonės dokumentų perdavimo–priėmimo aktą;
■ Juridinių asmenų registro (JAR) formas, reikalingas akcininko ir vadovo keitimui.
■ Jeigu klientas pageidauja keisti buveinės adresą, šiai procedūrai taikoma atskira paslauga, kurios metu paruošiami papildomi dokumentai ir teikiama registravimo pagalba.

Jei reikia, taip pat paruošiami papildomi dokumentai:

■ PVM kodo registracijai;
■ Antspaudo užsakymui;
■ Banko sąskaitos keitimui;
■ Registracijos adreso pakeitimui.

Dalis šių veiksmų, pavyzdžiui, PVM registracija ar antspaudo užsakymas, gali būti atliekami nuotoliniu būdu. Tuo tarpu tradicinių bankų sąskaitos atidarymui ar perėmimui dažniausiai reikalingas fizinis vadovo apsilankymas banke. Nuotoliniu būdu šią paslaugą gali pasiūlyti tik tam tikri elektroniniai bankai, tokie kaip Paysera, Revolut ar TeslaPay, kuriuose identifikacija atliekama internetu.

Kuo skiriasi nauja įmonė nuo įmonės su istorija?

Renkantis įmonių pirkimą, svarbu suprasti skirtumą tarp naujos įmonės ir tokios, kuri jau turi veiklos istoriją. Tai padeda įvertinti, kuri opcija geriau atitinka jūsų verslo planus.

Nauja įmonė – tai neseniai įregistruota UAB arba MB, kuri iki šiol nevykdė jokios veiklos. Tokios įmonės neturi skolų, įsipareigojimų, sudarytų sutarčių ar finansinių duomenų, todėl jos vadinamos „švariomis“. Įsigijus tokią įmonę, galima iš karto pradėti veiklą nuo nulio – su savo veikla, struktūra, darbuotojais.

Įmonė su istorija – tai jau veikusi įmonė, kuri gali turėti klientų, sutartis, finansinių įrašų bei reputaciją rinkoje. Toks pasirinkimas gali būti naudingas, jei norite greitai įsilieti į rinką ar tęsti jau egzistuojančią veiklą. Kad įsigijimas būtų sklandus, svarbu iš anksto įvertinti įmonės finansinę padėtį, sudarytas sutartis, reputaciją ir galimus įsipareigojimus.

Nors įmonių pirkimas abiem atvejais leidžia greitai pradėti verslą, įmonė su istorija suteikia papildomų galimybių – tačiau tuo pačiu reikalauja ir daugiau atidumo. Rekomenduojama pasitelkti specialistus, kurie padės išanalizuoti dokumentus ir užtikrinti skaidrų bei saugų sandorį.

Kiek kainuoja įmonės pirkimas?

Standartinė mažosios bendrijos be veiklos istorijos, be skolų, su visais steigimo dokumentais, registracijos adresu ir parengimu perleisti kaina – nuo 300 EUR. Priklausomai nuo papildomų paslaugų (PVM registracija, buveinės keitimas ir pan.), galutinė suma gali kisti.

Tuo tarpu įmonės su veiklos istorija, buhalteriniais duomenimis ar specialiomis licencijomis gali kainuoti ženkliai daugiau. Tokie juridiniai vienetai gali būti aktualūs tiems, kurie planuoja tęsti jau egzistuojančią veiklą arba nori įsigyti verslą su tam tikrais leidimais, partneriais ar klientų baze. Šiuo atveju kaina gali kilti ir iki kelių tūkstančių eurų.

Taip pat svarbu žinoti, kad kai kuriose situacijose gali prireikti papildomų išlaidų, susijusių su paslaugų pritaikymu konkrečiam pirkėjo poreikiui. Pavyzdžiui, jei įmonę įsigyja užsienio pilietis, gali būti reikalingas steigimo dokumentų vertimas į lietuvių kalbą, notaro patvirtinimas ar įgaliojimų parengimas tam, kad atstovas galėtų pateikti dokumentus Registrų centrui. Tokie papildomi veiksmai gali padidinti bendrą įsigijimo kainą. Visgi, dauguma profesionalių paslaugų teikėjų siūlo fiksuotus paslaugų paketus, kuriuose aiškiai nurodyta, kas įskaičiuota į kainą – tai leidžia iš anksto suplanuoti biudžetą ir išvengti netikėtumų.

Įmonių pirkimas užsieniečiams

Įmonių pirkimas Lietuvoje yra itin patrauklus ir užsienio piliečiams – tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims. Pagrindinis šios paslaugos privalumas – galimybė labai greitai pradėti veiklą šalyje, nesukant galvos dėl sudėtingų steigimo procedūrų, kurios dažnu atveju užtrunka ilgiau būtent ne Lietuvos Respublikos piliečiams.

Svarbu žinoti, kad fiziniams asmenims, norintiems įsigyti įmonę nuotoliniu būdu, reikia turėti Lietuvos Respublikoje suteiktą asmens kodą ir kvalifikuotą elektroninį parašą. Tik tokiu atveju visas procesas gali būti įgyvendinamas be fizinio atvykimo. Jei tokių priemonių pirkėjas neturi, procesas organizuojamas per įgaliojimus arba su atstovo pagalba.

Kai įmonę perka užsienio juridinis asmuo (pavyzdžiui, įmonė iš kitos šalies), įmonių pirkimas reikalauja papildomos dokumentacijos: steigimo dokumentų, atitinkamų vertimų, kai kuriais atvejais – oficialių pažymų apie vadovus, akcininkus ar veiklos pobūdį. Visais šiais klausimais paprastai pasirūpina paslaugų teikėjas, todėl svarbu rinktis partnerį, kuris turi patirties su tarptautiniais klientais.

Užsienio piliečiams ši paslauga dažnai būna ne tik verslo pradžios įrankis, bet ir galimybė lengviau įsitvirtinti Lietuvos rinkoje, gauti leidimą gyventi arba investuoti. Dėl to įmonių pirkimas užsienio piliečiams turėtų būti ne tik greitas, bet ir maksimaliai skaidrus bei atitikti visus Lietuvos įstatymus – šioje vietoje profesionalus tarpininkavimas tampa esminiu faktoriumi sėkmingam startui.

Papildomos paslaugos: ką dar verta žinoti?

Dažno kliento atveju procesas apima ne tik patį juridinio asmens įsigijimą, bet ir papildomų paslaugų paketą, kuris leidžia verslui startuoti be jokių techninių kliūčių. Patikimi paslaugų teikėjai siūlo kur kas daugiau nei tik įmonės perleidimo dokumentus – nuo registracijos adreso iki buhalterinės apskaitos ar PVM registracijos.

Pirmiausia, dažnai suteikiamas registracijos adresas, kuris būtinas įmonės buveinei deklaruoti. Neturint savo patalpų, tai tampa itin naudinga, ypač dirbant iš namų ar vystant veiklą nuotoliniu būdu. Toks adresas gali būti suteikiamas neterminuotai ir nurodomas viešuose įmonės duomenyse.

Taip pat pirkimo metu ar netrukus po jo galima užsakyti įmonės antspaudą, banko sąskaitos atidarymo paslaugą ar konsultaciją dėl PVM kodo registracijos. Šios detalės leidžia iškart pradėti veiklą, nešvaistant laiko papildomiems administraciniams žingsniams.

Daugelis klientų taip pat pasinaudoja galimybe užsakyti buhalterinės apskaitos paslaugas – tai ypač svarbu veiklos pradžioje, kai reikia teisingai organizuoti visą apskaitos sistemą: nuo dokumentų ruošimo iki deklaracijų pateikimo.

Galiausiai, paslaugų teikėjai dažnai padeda spręsti ir kitus specifinius klausimus – nuo dokumentų vertimų iki ilgalaikės juridinės pagalbos. Visa tai leidžia įmonės pirkimą paversti ne tik greitu, bet ir strategiškai patogiu verslo startu.

Kodėl verta rinktis Baulera.lt įmonės pirkimui?

Įmonių pirkimas tampa itin sklandus ir patogus, kai bendradarbiaujama su patyrusiais specialistais. Būtent tokią paslaugą teikia Baulera.lt – komanda, kuri ne tik išmano teisinius ir administracinius procesus, bet ir supranta, kas iš tiesų svarbu pradedančiam ar plečiančiam veiklą verslui.

Mūsų klientai vertina greitį: visas įmonės pirkimo procesas, nuo pasirinkimo iki dokumentų pasirašymo, gali būti įvykdytas vos per vieną dieną. Įsigijus įmonę per Baulera.lt, gausite ne tik visus reikalingus dokumentus, bet ir suformuotą įstatinį kapitalą, atidarytą sąskaitą, registracijos adresą, galimybę naudotis papildomomis paslaugomis.

Kiekviena parduodama įmonė yra iš anksto patikrinta – be skolų, be įsipareigojimų, tinkamai įregistruota. Dirbame visoje Lietuvoje ir padedame tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims. Konsultuojame visais su įmonės pirkimu susijusiais klausimais, siūlome lanksčius sprendimus užsieniečiams ir užtikriname sklandžią patirtį nuo pirmo kontakto iki sėkmingo verslo starto.

Jei ieškote patikimo būdo pradėti veiklą be biurokratinių kliūčių – kreipkitės į Baulera.lt. Padėsime pradėti verslą be streso – greitai, teisėtai ir patikimai!

REZERVUOKITE KONSULTACIJĄ DABAR