Scroll Top

ĮMONĖS PAVADINIMO KEITIMAS

Įmonės pavadinimo keitimas gali būti svarbus žingsnis augant, keičiant verslo kryptį ar siekiant šviežesnio įvaizdžio. Tai ypač aktualu jau veikiančioms įmonėms, kurios turi sukurtą įvaizdį ir klientų ratą. Tokiu atveju svarbu įvertinti ne tik galimą naudą, bet ir rizikas – laikiną klientų sumaištį ar prekių ženklo atpažinimo sumažėjimą, jei pokytis bus nepakankamai aiškiai komunikuotas. Be to, įmonės, turinčios kreditorių, privalo viešai paskelbti apie numatomą keitimą arba informuoti kreditorius raštu. Visgi šių rizikų nereikėtų sureikšminti – tinkamai pasiruošus, jos lengvai suvaldomos.

Pagrindinis / Įmonių steigimas ir pertvarkymas / Įmonės pavadinimo keitimas

Įmonės pavadinimo keitimas – ką svarbu žinoti?

Įmonės pavadinimo keitimas – tai strateginis sprendimas, dažnai susijęs su verslo pokyčiais: veiklos krypties pasikeitimu, įmonės įvaizdžio atnaujinimu ar augimu į naujas rinkas. Kartais keitimas tampa būtinas dėl teisinio neatitikimo, kai Registrų centras nepatvirtina pasirinkto pavadinimo arba nustato jo klaidinamą panašumą į kitus jau egzistuojančius vardus.

(H3) Kaip pasiruošti pavadinimo keitimui?

Prieš keičiant pavadinimą rekomenduojama:

  • Pasitikrinti, ar pasirinktas pavadinimas yra laisvas (Registrų centro paieškos sistemoje);
  • Įsitikinti, kad jis atitinka LR įstatymų reikalavimus (lietuvių kalba, ne klaidinantis, nepažeidžiantis kitų subjektų teisių);
  • Įvertinti, ar naujas vardas atitinka įmonės pozicionavimą ir rinkos auditoriją.

Taip pat verta atlikti papildomus praktinius žingsnius – pasitikrinti, ar naujam vardui galima užregistruoti tinkamą internetinį domeną, ar jis nesikerta su jau įregistruotais prekių ženklais. Be to, rekomenduojama sudaryti komunikacijos planą – iš anksto nuspręsti, kaip ir kada informuosite klientus, partnerius bei tiekėjus apie pokytį. Tai padės užtikrinti, kad pavadinimo keitimas vyktų sklandžiai ir be nereikalingų nesusipratimų.

(H3) Įmonės pavadinimo keitimo žingsniai

  1. Sprendimas keisti pavadinimą – jį priima steigėjas ar dalyvių susirinkimas, priklausomai nuo juridinės formos;
  2. Steigimo dokumentų keitimas – dažniausiai keičiami įstatai (arba nuostatai);
  3. Dokumentų pateikimas Registrų centrui – tai galima padaryti per savitarną arba su notaro patvirtinimu. Prieš pateikdami dokumentus, įsitikinkite, kad įvykdėte visas teisinias prievoles (pvz., informavote kreditorius ar paskelbėte apie būsimą pavadinimo keitimą);
  4. Pavadinimo įregistravimas – nuo patvirtinimo momento privaloma naudoti naują pavadinimą visuose dokumentuose ir komunikacijoje.

Registrų centras paprastai patvirtina pakeitimus per kelias darbo dienas, todėl procesas nėra ilgas, jei dokumentai paruošti tinkamai.

(H3) Kokie dokumentai reikalingi?

Įprastai reikia pateikti juridinio asmens dalyvių sprendimą dėl pavadinimo keitimo, naujos redakcijos įstatus arba jų pakeitimus, užpildytą JAR-1 formą Registrų centro savitarnoje, kvitą apie sumokėtą valstybės rinkliavą. Jei dokumentai teikiami ne per savitarną, dažnai būtinas notaro patvirtinimas.

(H3) Ką svarbu atlikti po keitimo?

  • Atnaujinti įmonės pavadinimą visose institucijose (VMI, Sodra, bankuose);
  • Pakeisti pavadinimą antspauduose, sutartyse, interneto svetainėje ir socialiniuose tinkluose;
  • Informuoti partnerius, klientus, tiekėjus;
  • Patikrinti, ar domenai, prekės ženklai ir el. pašto adresai atitinka naują pavadinimą.

(H3) Įmonės pavadinimo keitimas su Baulera.lt

Baulera.lt specialistai padeda ne tik įvertinti pavadinimo tinkamumą pagal Registrų centro reikalavimus, bet ir paruošia visus reikalingus dokumentus bei užtikrina sklandų įregistravimą RC sistemoje. Mes patariame, kaip išvengti klaidų, padedame tvarkingai užbaigti formalumus bei pasirūpiname papildomais žingsniais po pavadinimo pakeitimo – nuo bankų informavimo iki komunikacijos paruošimo. Jei planuojate platesnius pokyčius – nuo UAB steigimo iki įmonių pirkimo ar pardavimo – Baulera komanda gali padėti visais etapais.

REZERVUOKITE KONSULTACIJĄ DABAR